15 günlük demo programı indirmek için kaplumbağanın üzerine tıklayın.
Papert
o sıralarda henüz yeni yeni yaygınlaşmakta olan kişisel
bilgisayarları çocuklar için öğrenme amaçlı bir geçici nesne
olarak kullanıyordu. Papert'in geliştirilmesinde katkıda bulunduğu
bir bilgisayar dili olan ''Logo''yu kullanarak, çocuklar mekanik bir
kaplumbağayı (veya ekrandaki bir kaplumbağayı) programlayıp
çeşitli yönlere doğru hareket ettiriyor, ya da onu kullanarak
kalıplar çizdiriyorlardı. Papert'in verdiği isimle, kaplumbağalar
dünyası bir mikrodünya olmuş ve çocukların gerçek dünya
hakkında bilgiler öğrenmelerine yardımı dokunmuştu. Logo
programlama deneyimi, insanın düşleyebileceği en saf oyuna yakın
bir şeydi. Örneğin, kaplumbağanın hareketini, konum ve hızı
belirleyen komutlar kullanmak yoluyla kontrol ederek, devinim
yasaları gibi Newton fiziğinin çeşitli kavramlarını
derinlemesine, -Piaget'nin kullandığı terimlerle söyleyecek
olursak- ''uzlaştırılmış'' bir anlayış geliştiriyorlardı.
Seymour Papert'i okumak ve onun mikrodünyalarını bir başka çeşit
geçici nesne olduğunu anlamak son derece kolaydı.
Arie De Geus ''Yaşayan Şirket''
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder