27 Aralık 2012 Perşembe

MikroDünyalar


15 günlük demo programı indirmek için kaplumbağanın üzerine tıklayın.



Papert o sıralarda henüz yeni yeni yaygınlaşmakta olan kişisel bilgisayarları çocuklar için öğrenme amaçlı bir geçici nesne olarak kullanıyordu. Papert'in geliştirilmesinde katkıda bulunduğu bir bilgisayar dili olan ''Logo''yu kullanarak, çocuklar mekanik bir kaplumbağayı (veya ekrandaki bir kaplumbağayı) programlayıp çeşitli yönlere doğru hareket ettiriyor, ya da onu kullanarak kalıplar çizdiriyorlardı. Papert'in verdiği isimle, kaplumbağalar dünyası bir mikrodünya olmuş ve çocukların gerçek dünya hakkında bilgiler öğrenmelerine yardımı dokunmuştu. Logo programlama deneyimi, insanın düşleyebileceği en saf oyuna yakın bir şeydi. Örneğin, kaplumbağanın hareketini, konum ve hızı belirleyen komutlar kullanmak yoluyla kontrol ederek, devinim yasaları gibi Newton fiziğinin çeşitli kavramlarını derinlemesine, -Piaget'nin kullandığı terimlerle söyleyecek olursak- ''uzlaştırılmış'' bir anlayış geliştiriyorlardı. Seymour Papert'i okumak ve onun mikrodünyalarını bir başka çeşit geçici nesne olduğunu anlamak son derece kolaydı.

Arie De Geus ''Yaşayan Şirket''



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder